34,3510
0.13%37,4788
0.76%3.028,21
0,33%0,33%
Yataş Grup olarak 2023 yılını nasıl geçirdiniz?
– 2023 yılının ilk yarısında yaşanan deprem felaketi hepimizi derinden etkiledi. Sektör olarak destek çalışmalarına yöneldik. Mobilya sektörü dinamik ve yeniliklere açık bir sektör. 2023 yılı bu yenilikleri hayatımıza entegre ettiğimiz önemli bir yıl oldu. Yataş Grup olarak biz de çalışmalarımızı ve yol haritamızı deneyim, rahatlık, ergonomi ve müşteri memnuniyeti alanlarına yönlendirdik. Ar-Ge, Ür-Ge ve teknolojik olarak yaptığımız çalışma ve yenilikler ile son tüketicimize en iyi hizmeti sunmayı hedefliyoruz.
Kaliteli ve içerikli stratejik büyüme planımız çerçevesinde 2023 yılında satışlarımızda yaklaşık yüzde 60-70 bir büyüme yakaladık.
Dünya mobilya sektörü büyüklüğü nedir? Türkiye nerede yer alıyor?
– Dünyaca referans kabul edilen Milano merkezli araştırma merkezi Centre For Industrial Studies’in (CSIL) Dünya Mobilya Görünümü başlıklı World Furniture Outlook 2020-2021 isimli raporuna göre, Türkiye, 2019’da 2.9 milyar dolarlık mobilya ihracatıyla 8. basamağa yükseldi. Türkiye, önceki yıla göre İspanya, Danimarka, Fransa, Meksika, Romanya, Malezya ve Hollanda gibi ülkeleri geride bıraktı.
Rapora göre, geçen yıl en yüksek mobilya ihracatını 53.9 milyar dolarla Çin gerçekleştirirken, onu 11.5 milyar dolarla Polonya, 11.4 milyar dolarla Almanya, 10.9 milyar dolarla Vietnam, 10.8 milyar dolarla İtalya, 4.7 milyar dolarla ABD, 3.7 milyar dolarla Kanada takip etti.
Türkiye’nin en çok mobilya ihracatı yaptığı ülkeler sırasıyla Irak, Almanya, ABD, Fransa, İsrail oldu.
ENFLASYONU AŞAN BÜYÜME
Yataş Grup olarak 2024 yılı büyüme ve yatırım hedeflerinizden bahseder misiniz?
– Dünya genelinde devam eden finansal sıkılaşmanın 2024 yılında pik yapmış olması ve yıl ortasından sonra kademeli şekilde gevşemeye geçmesi bekleniyor. Asgari olarak 2024 yılında enflasyonun yüzde 10-20 üzerinde bir satış rakamı elde etmek istiyoruz. Kârlılık için ise yıllık ortalamalara yakınlaşmayı ve temettü politikamızı korumayı hedefliyoruz.
2024 yılında öncelikli hedeflerimizden biri etkin bir nakit ve maliyet yönetimi olacak. Ayrıca sektörde devam ettirdiğimiz öncülük pozisyonumuzu perçinlemeyi, daha iyi operasyonel gider oranları ve kâr oranları elde etmeyi hedefliyoruz.
Geçen sene bizim için önemli bir projeyi hayata geçirdik. Şirketin tüm ERP alt yapısında köklü bir değişime gittik. Dijital altyapımızı da güçlendirerek, her geçen gün iddiamızı daha da artırdığımız e-ticaretteki gücümüzü perçinledik, bu alandaki payımızı artırmaya devam ettik.
Yatırım planlarımıza gelecek olursak; Kayseri ve Ankara fabrikalarımızda kendi elektriğimizi üretmek için bir güneş enerjisi yatırımı yaptık. Ayrıca Kayseri İncesu OSB’de 230 bin metrekarelik bir arsa aldık. Burada ikinci bir sünger fabrikası kuracağız. Bu yıl sonunda yatırımın önemli oranda tamamlanmasını ve önümüzdeki yılın ilk 6 ayı içerisinde üretime geçmeyi hedefliyoruz. Bunun yanı sıra Kayseri’de de yeni bir depo yatırımı yaptık. Fabrika, mağaza ve tesisler, yeni depo ve SAP altyapısı için 2022 ve 2023 yılında yaptığımız toplam yatırımımız 1 milyar TL oldu.
2024 yılında Rusya, Irak ve Orta Asya bölgesi ile Türki Cumhuriyetler odaklandığımız pazarlar arasında olacak. Önümüzdeki yıl tüm markalarımızda toplamda yurt içi ve yurt dışında 250 mağaza açmayı hedefliyoruz.
B2B HİZMET
Şu anda toplamda kaç mağazaya hizmet veriyorsunuz? Bu mağazalarda fuardaki çalışmaları görebilecek miyiz? Konsept mağaza uygulamanız hakkında bilgi alabilir miyiz?
– Bugün Yataş Bedding, Enza Home, Divanev ve Puffy markalarımızla yurt içinde 1200’ü aşkın noktada, yurt dışında 100’ü aşkın mağazada mobilyadan yatağa, aydınlatmadan ev tekstiline geniş bir ürün yelpazesi sunuyoruz. Ayrıca Yataş Project ile Yataş Foam markalarımızla B2B müşterilerine hizmet veriyoruz. Yeni konsept mağazamızla Türkiye’nin 6 farklı noktadayız. Artık yurt içi ve yurt dışında “Uyku Dünyası” markası olarak büyüyeceğiz. Global büyüme stratejimiz çerçevesinde Enza Home’un yeni global konseptini yansıtan ilk perakende mağazasını da yılın ilk yarısında Moskova’da açacağız.
Global marka olma stratejiniz nedir?
– Hem ürün hem de hizmet tarafında globalleşme önceliğimiz. Markayı globale taşırken buralardaki pazarlama faaliyetlerimizi de içinde bulunduğumuz pazarın gereklilikleri doğrultusunda şekillendiriyoruz. Globalde ortak zevk anlayışlarını birleştirmeye; bütün dünyada iş yapabilecek şekilde hizmet ve ürün çeşitliliğimizi yurtdışı pazarlarına uygun hale getirmeye çalışıyoruz. Online satış kanalı bizim için çok önemli. Çünkü en büyük mağazamız online satış kanallarımız ve bu satış kanalına uygun ürünler geliştirmek de önceliklerimiz arasında yer alıyor.
Yataş Grup altındaki markalarınızla (Yataş Bedding, Enza Home, Divanev, Puffy) nasıl bir müşteri deneyimi sunuyorsunuz?
– Sektörde Yataş kalitesi olarak bilinen bir imaja sahibiz. Kurulduğumuz dönemde müşterilerine ürün garantisini veren ilk şirketler arasında yer alıyoruz. Tanınmış, itibarlı, yabancı tasarımcılar ve kendi tasarım ekiplerimizle çalışıyoruz. Global tasarım ödülleri alıyoruz, ulaşılabilir fiyata tasarım ve kalite satıyoruz. Tüketicilerimize en doğru ürünlerle en iyi hizmeti verebilmek için sürekli araştırmalar yapıyor, tüketiciyi dinliyoruz.
En yeni teknolojileri yataklarımıza uyguluyor, inovatif ürünleri hayata geçiriyoruz. 7’den 70’e herkesin ihtiyaçlarına yönelik ürünler sunuyoruz. Anne adaylarından 60 yaş üstü büyüklerimize, sevimli dostlarımıza kadar ürün portföyümüzde farklı hedef kitlelerin ihtiyaçlarına yönelik ürünlerimiz bulunuyor. Markalarımız ile ilgili stratejilerimizi ve pazarlama faaliyetlerimizi de içinde bulunduğumuz pazarın gereklilikleri ve müşteri talepleri doğrultusunda şekillendiriyoruz.
BAŞTAN UCA UYKU DENEYİMİ İLE FUARDA
Bu yıl IFF fuarında önceki yıllara göre önce çıkan farklılıklar neler? Yataş Grup ve markalarınız olarak bu yıl fuarda bize neleri sergileyeceksiniz? Yataş Bedding, Enza Home, Divan Ev ve Puffy markalarınızla tüketicilere bu yıl hangi yenilikleri sunacaksınız?
– Yataş Bedding olarak dünyada ilk kez baştan uca uyku deneyimi sunan bir mağaza konsepti geliştirdik. Uyku öncesi hazırlığından uyuma ve uyanma sonrasına kadar tüm uyku yolculuğunu kapsayan ürünlerimizle müşterimize “Mükemmel Yataş Uykusu”nu sunuyoruz. Ayrıca Yataş Bedding markamızla yeni organik beyaz tekstil ürünlerimizi ve doğal yatağımız Natura Rest’i ilk kez misafirlerimizin beğenisine sunuyoruz. GOTS (Global Organic Textile Licence) sertifikalı üretilen klinik onaylı organik pamuk yastık yorganlarımızı ve bebek grubu ürünlerimizi tüketici ile buluşturuyoruz.
Enza Home 2023 yılında mobilya sektörüne getirdiği yenilikçi bakış açısı ve küresel tasarım anlayışıyla sunduğu, farklı kültürlerin zenginliğini ve çeşitliliğini yansıtan Visions koleksiyonu büyük beğeni topladı. Yeni koleksiyon ise farklı kültürlerin yaşamlarını inceleyen global bir anlayışla oluşturuldu. Bu çerçevede dünyanın farklı noktalarında yer alan tasarım ofisleri ile işbirliği yapıldı. 2024 yılı boyunca Enza Design Team ve toplam 15 farklı tasarım ofisi ile geliştirdiğimiz yeni ürünleri de portföye dahil etmiş olacağız. En prestijli uluslararası tasarım ödüllerini alan marka olarak ürünlerimizi sunmaya devam edeceğiz.
Divanev markamızla yılın tasarım ve dekorasyon trendlerinden ilham alarak art deco, country, luxury stillerini Divanev modernliği ile yorumlayarak geliştirilen 2024 yeni koleksiyonlarımızı sunacağız.
Puffy markamızla yatak kategorisinin en yeni inovatif ürünü, hem profesyonel hem de amatör olarak spor yapanlara özel olarak geliştirilen Winners’ Sleep yatağı tüketicilerle buluşturacağız. Yatağın her bir detayı, spor yapanların uyku ihtiyaçlarının detaylı olarak araştırılmasıyla ortaya çıkan sonuçlardan yararlanarak hazırlandı.
GÜNDEM
04 Kasım 2024SPOR
04 Kasım 2024GÜNDEM
04 Kasım 2024SPOR
04 Kasım 2024SPOR
04 Kasım 2024GÜNDEM
04 Kasım 2024GÜNDEM
04 Kasım 2024